sâmbătă, 28 septembrie 2013

Mamaliga traditionala


Mamaliga este un preparat des intalnit in bucataria romaneasca, numai bun de servit alaturi
de alte preparate traditionale: ciorbe, sarmalute, tocanite, pui cu mujdei sau peste.
Metodele de preparare difera putin de la o regiune la alta, dar eu am hotarat sa va arat
una dintre cele mai simple retete. Eu am facut-o de multe ori si nu am ratat-o niciodata.
Asa ca nu imi ramane decat sa va urez distractie placuta.

Ingrediente:

  • Faina de malai - 300 g
  • Apa  - 1 l
  • Sare fina - 1 lingurita

Mod de preparare:

Intr-o oala de 3 litri se pune apa la fiert cu o lingurita de sare. Cand apa da in clocot,
incepeti sa adaugati malaiul in ploaie amestecand continuu pentru a evita formarea de cocoloase.
Este recomandat sa se amestece cat mai des (daca va tin puterile continuu) in mamaliga,
lasand-o sa mai clocoteasca la foc mic 10-15 minute.
La final opriti focul, asezati un capac peste oala si mai lasati-o inca 5 minute acoperita.
Apoi mamaliga se rastoarna pe un tocator de lemn si se acopera cu un prosop de bucatarie curat.

OBS: Daca doriti sa obtineti o mamaliga mai moale, trebuie doar sa reduceti cantitatea de malai.
deasemenea sa nu mai lasati mamaliga pe foc dupa ce malaiul a fost fiert.



4 comentarii:

  1. niciodata nu imi iese mamaliga cum trebuie ba e prea moale ba e prea tare ba nu e fiarta etc.adevaru e ca am facut mamaliga din presupusuri :D dar de acum inainte...........bine ai venit mamaliguta!!! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea iti tin pumnii si abia astept sa imi spui cum ti-a iesit cand o sa incerci :)

      Ștergere
    2. mi-a iesit o mamaliguta ''traznet'' exact pe placul meu si am mancat cu fasole verde calita cu usturoi.......mmmmmm o bunatate ,mersi marius pentru mamaliguta perfecta :)

      Ștergere
    3. Cu placere Andreea, ma bucur ca am reusit sa te ajut. Ideea cu fasole verde calita cu usturoi este super. Trebuie sa o incerc si eu :)

      Ștergere